Bir Başarı Hikayesi www.e-bebek.com ve www.bebek.com

Halil Erdoğmuş ilk olarak 2000 yılında Superonline bünyesinde www.bebeksitesi .com ile başladığı e-ticaret serüvenini bugün www.bebek.com,www.e-bebek.com,www.fotobebek.com ile devam ettiriyor. Halil Erdoğmuş “domain” kavramının önemi kısa zamanda anlamış ve sahip olduğu 3 site için 600000 mark’ı gözden çıkarmakta tereddüt etmemiş.Bugün www.bebek.com sitesi ayda 650000 ziyaretçisi ve içerik bakımından dünyanın en zengin ikinci sitesi olmasıyla dikkat çekiyor. Kendisi başlangıçta fikirleri Doğuş grubu tarafından çalınsa da inancını yitirmemiş ve 12m2’lik ofisinde yanında bebek malzemeleriyle başladığı internet ticaretini bugün 700 m2’lik yeni yerinde sürdürmekte. “ Bir gün başarılı olabileceğine inan” felsefesini benimsemiş,yeterli sponsor bulunabilirse bebek.com’u ingilizceye çevirmeyi düşünecek kadar bu işi ileriye götürmeyi başarmıştır. 3 çalışanıyla başladığı işinde bugün 80000-90000 filtrelenmiş (3 yaşından küçük çocuğu olan) üye sayısına sahiptir. www.bebek.com’un gelirlerini bebek malzemeleri üreten Milupa,Prima gibi firmaların vermiş olduğu reklamlar oluşturmaktadır. Önceleri ayda 200$’lık reklam ücretini çok bulan firmalar bugün www.bebek.com’a reklam vermek için 1000$’ı gözden çıkarıyorlar. Halil Erdoğmuş başlangıçta lojistik şirketleriyle anlaşmadan başlatmış olduğu dağıtım ağını bugün oldukça genişletmiş,öyle ki neredeyse aynı gün içerisinde internet alışverişi sonucunda ürünü teslim edebilecek bir konuma yükselmiştir. Halil Erdoğmuş sitenin bilinirliği arttıkça, artan siparişlere yetişememiş ve çareyi bir tefrişatçı açmakta bulmuştur. Bu sayede ürün gamı ve www.e-bebek.com’un güvenilirliği de artmıştır. İnsanlar internette gördükleri ürünleri gidip mağazadan almaya başlamışlar ve mağaza içi trafik kavramı da belirmiştir. Aynı zamanda www.bebek.com ve www.e-bebek.com bebek malzemeleri satan şirketler için de iyi birer tanıtım aracı olmuştur. Böylece firma “ click and brick “ özelliği kazanmıştır. Ancak “ brick” özelliği firma için stok yapmayı zorunlu kılmıştır. Oysa ki e-ticaret yapan bir firmanın stok maliyeti olmamalıdır. Son dönemde 700 m2 ‘lik “ pick-up store”’da faaliyetlerine devam etmektedir. Bugün 650000 aylık ziyaretçinin % 1’i site üzerinden alışveriş yapmaktadır. www.fotobebek.com ile www.e-bebek.com ‘a trafik yaratmayı amaçlanmaktadır. Bugün Halil Erdoğmuş ve firmasının sektörde kredisi oldukça fazla ve Türkiye’deki internet kullanım yaşı sebebiyle geleceğe umutla bakıyorlar. Fiziki dükkanlar yoğun rekabet sebebiyle kapanıyor, “click and pic-up store” mantığıyla çalıştığı için şirket bu durumdan karlı çıkıyor. Halil Erdoğmuş hiçbir zaman etik değerlerden taviz vermemiş, e-ticaret yapacağım derken de salt kredi kartına bağlı kalmamıştır; www.e-bebek.com’dan yapacağınız alışverişlerinizde banka havalesi ya da telefon kullanmanız mümkün. Firma 2007 yılı itibariyle 29 e-ticaret sitesine ürün tedarik etmektedir.Geleceğe dair hedefler arasında bir call center kurarak müşterilere telefonla destek vermek,buna ilaveten youtube örneğine benzer alınan ürünün nasıl monte edileceğini gösteren videolar hazırlamak da var. Zaten bebek.com ve e-bebek.com aileleri bebek ve bebek ürünleri konusunda bilgilendirmeyi misyon edinmiş birer internet sitesi. Şirket şu anda CRM yapamıyor ama gelecek hedefleri arasında CRM yapabilmek de mevcut. Şirket rakip olarak kendine Joker ve Toys r us’ı rakip olarak görse de bu rakipler fiziki şirketler. Şirket yıllık 100000 ytl’lik reklam geliri ve e-ticaret uygulamalarına getirdiği yeniliklerle gelecekte de adından çok söz ettireceğe benzemektedir.